سهم اصناف درسهام عدالت کجاست
ارتباط مسئولین اتحادیه با واحدهای صنفی شهرستان
سهم اصناف درسهام عدالت کجاست
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 19:4

نماینده استان چهارمحال بختیاری، شهرستان فارسان در اتاق اصناف ایران گفت: بیش از 8 سال است که از توزیع سهام عدالت به مردم می‌گذرد؛ سهامی که تمامی قشرها موفق به دریافت آن شدند اما سهم اصناف در سهام عدالت کجاست.

نصراله غفاری فارسانی در گفت‌وگو با خبرنگار اتاق اصناف ایران افزود: تاکنون هریک از 40 میلیون نفر جمعیت کشور معادل یک میلیون تومان بابت سهام عدالت دریافت کرده‌اند که شامل کارمندان،بازنشستگان، افراد تحت پوشش سازمانهای بهزیستی ،کمیته امداد و ..... شده اما اصناف سهمی ندارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ارزش واقعی سهام عدالت برای هر نفر تا 2 میلیون و 500 هزار تومان برآورد شده است که این سهام در ابتدای اجرای طرح یک میلیون تومان بود.

غفاری فارسانی تاکید کرد: طبق آمارهای اعلام شده ارزش میزان کل دارایی هایی که در قالب سهام در سبد سهام عدالت وجود دارد، به دو برابر رسیده و اکنون پرسش جامعه صنفی و اصناف کشور این است سهام جمعیت صنفی کجاست؟ اگر نام عدالت زیبنده این سهام است چرا شامل حال اصناف که قشر بزرگی در جامعه هستند، نشده است.

وی اظهارکرد: مگر نه اینکه دولت همیشه از اصناف به عنوان پشتوانه و یاور توانمند خود در زمینه‌های گوناگون یاد می‌کند؛ پس به چه علت تاکنون در زمینه توزیع سهام عدالت هیچ گامی برای اصناف برداشته نشده و چه کسی باید از حقوق حقه این قشر زحمتکش دفاع کند.

غفاری فارسانی افزود: آمارها نشان می‌دهد اصناف با داشتن با 360 اتاق اصناف،  حدود 8 هزار اتحادیه صنفی و سه میلیون نفر جمعیت که با احتساب هر واحد 3 نفر تحت پوشش جمعیتی بالغ 24 میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل ‌می‌دهند که از دریافت سهام عدالت محروم هستند. وقتی اصناف 5/17 درصد از تولید ناخالص ملی کشور را رقم می‌زنند، آیا نباید در اختصاص سهام عدالت به این قشر از جمعیت کشور تجدید نظر کرد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: خبر، ،